Thursday, July 8, 2010

Air Mani Cepat Keluar

Lelaki pasti merasa risau dan gusar jika tidak dapat memuaskan nafsu pasangan mereka sewaktu melakukan hubungan seks. Berbanding dengan perempuan, lelaki lebih cepat klimaks.

Selalu terjadi, lelaki sudah mencapai kemuncak syahwat [sudah pancut] tetapi perempuan masih mengharapkan lelaki meneruskan permainan. Saat ini, lelaki sudah kehilangan tenaga dan memerlukan masa yang agak lama untuk beraksi kembali. Yang menjadi mangsa di sini adalah perempuan, tidak puas malah ditinggalkan terkapai-kapai.

Ada banyak faktor yang menyebabkan mengapa terjadinya ejakulasi awal atau ejakulasi pra matang. Lelaki tidak dapat menahan zakar mereka daripada terpancut awal sebelum pasangan mereka mencapai klimaks. Zakar lelaki tidak mampu menegang dengan baik sehingga isteri puas.

Jangan terkejut kerana suhu merupakan salah satu faktor mengapa tejadinya ejakulasi pra matang. Batang zakar akan panas apabila seseorang itu memakan sesuatu yang memanaskan badan. Batang zakar yang bersuhu panas akan menegang lebih lama. Namun begitu, elakkan melakukan hubungan seks pada ketika suhu sekitar terlalu panas dan terlalu sejuk. Kedua-dua ekstrim ini boleh menyebabkan keluarnya air mani lebih awal.

Menghayun terlalu laju juga menyebabkan lelaki cepat klimaks. Lelaki harus pandai mengawal hayunan supaya air mani tidak terpancut seblum waktunya. Satu petua adalah, ketika mendayung, tusuklah dengan perlahan-lahan dan tariklah dengan tempo yang lebih cepat.

Perempuan juga menyumbang kepada terpancutnya mani lebih awal. Kadang-kadang perempuan mengeluarkan air yang jahat sewaktu berjima’. Air yang jahat bermaksud perempuan mengeluarkan terlalu banyak air mazi sehingga menyebabkan faraj menjadi terlalu licin sehingga menggelikan zakar lelaki. Sebagai solusi, lelaki boleh menusuk secara menyerong [dari tepi kanan atau tepi kiri] supaya isteri lebih terangsang dan cepat klimaks.

Isteri yang nakal suka menggeletek zakar suami. Ini menyebabkan zakar kegelian dan terpancut awal. Oleh itu, elakkan isteri daripada menggeletek zakar suami sewaktu jima’ supaya suami boleh bertahan lebih lama.

Terlalu ghairah juga menyebabkan lelaki tidak dapat mengawal perasaan. Ini terjadi apabila isteri merangsang bahagian-bahagian lain badan suami yang sensitif seperti telinga, punggung dan puting dada [tetek]. Untuk tahan lebih lama, isteri janganlah bermain dengan bahagian-bahagian sensitif suami. Jangan sesekali meniup telinga suami dan menghisap puting tetek.



No comments:

Post a Comment